Model vođenog istraživačkog učenja osmislile su Carol C. Kuhlthau, Leslie K. Maniotes, i Ann K. Caspari. Vođeno istraživačko učenje podrazumijeva poučavanje koje provode zajedno učitelj i knjižničar (uz druge suradnike ukoliko je potrebno) pažljivo planirajući, nadgledajući napredak učenika, procjenjujući gdje su potrebne intervencije.
Kroz proces učenici usvajaju vještine informacijske pismenosti u smislenom kontekstu. Uz to usvajaju sadržaje iz kurikula, uče kako se uči, razvijaju različite vrste pismenosti i socijalne vještine.
Vođeno istraživačko učenje provodi se u osam faza od kojih svaka ima svoj cilj:
Otvaranje – privući pažnju učenika, potaknuti na razmišljanje, povezati temu s učeničkim svijetom
Uranjanje – aktivirati predznanje da bi se došlo do zanimljivih ideja za istraživanje
Istraživanje – pregledavanje različitih izvora znanja
Odabir– artikulirati pitanje koje će se proučavati (odluka u kom smjeru će se dalje istraživati)
Prikupljanje – prikupljanje informacija- duboko i široko
Kreiranje završnog rada
Dijeljenje – pokazati drugima što smo naučili
Evaluacija – procjena postignuća- razmišljamo o sadržaju i o procesu
Svaka faza se sastoji od jedne ili više sesija, a svaka sesija od tri dijela: početak- radni dio- refleksija
Vođeno istraživačko učenje je način razmišljanja, učenja i poučavanja koji mijenja kulturu škole u suradničku istraživačku zajednicu.
Radionica Istraživačko učenje: Glavno jelo, ne desert za XXIX. Proljetnu školu školskih knjižničara
Usvajanje informacijske pismenosti kroz vodjeno istrazivacko ucenje
Međužupanijski stručni skup školskih knjižničara osnovnih škola:
Kurikularna reforma i školske knjižnice
Krapina, 7.7. 2015.
Linking librarians, inquiry learning, and information literacy
Keith Curry Lance and Leslie K. Maniotes
March 26, 2020
Ciklusi vođenog istraživačkog učenja
Tablica za planiranje ciklusa vođenog istraživačkog učenja
Voda i život (Biologija, 7. razred šk. god. 2019./2020.)
Vođeno istraživačko učenje: Izlet u Ogulin – zadaci za grupni rad
Vođeno istraživačko učenje: Naše zdravlje – priprema za nastavu, Priroda i društvo, 2. razred
Vođeno istraživačko učenje: Kulturno- povijesne znamenitosti Hrvatske, Priroda i društvo, 4. razred
ŽIVOTNA ZAJEDNICA MORA (šk. god. 2018./2019.)
KONTINENTALNE LISTOPADNE ŠUME (šk. god. 2016./2017.)
Rujan 2016. /6. a razred / voditeljice: V. Čop Novaković i G. Šutej
Ako želite komentirati ili dodavati svoje radove prijavite se na https://www.tes.com/lessons/register
Lozinku potražite kod knjižničarke.
Zanimljive fotografije, mrežna mjesta možete zabilježiti na Padletu
Pamtilica Biljke i gljive u prizemnom sloju
Kahoot Kontinentalna listopadna šuma
Ponovite pojmove iz prethodnih lekcija igrajući “vješala” i rješavajući križaljku
Živa bića, njihova staništa i životni uvjeti (Vješala)
Organizacija živog svijeta u prirodi (Križaljka)
Listopad 2015. /6. b razred/ voditeljice: H. Helkert Furač i G. Šutej
Materijali: Energija, vođeno istraživačko učenje, 6. b razred, Voditeljice: Helena Helkert Furač i knjižničarka
Zaštićena priroda Hrvatske, 6. b razred, Voditeljice: Helena Helkert Furač i knjižničarka
Sadako, ciklus vođenog istraživačkog učenja predstavljen na knjižničarskom skupu u Zadru