Vođeno istraživačko učenje

Model vođenog istraživačkog učenja osmislile su Carol C. Kuhlthau, Leslie K. Maniotes, i Ann K. Caspari. Vođeno istraživačko učenje podrazumijeva poučavanje koje provode zajedno učitelj i knjižničar (uz druge suradnike ukoliko je potrebno) pažljivo planirajući, nadgledajući napredak učenika, procjenjujući gdje su potrebne intervencije.

viu energija 6b 2014

Kroz proces učenici usvajaju vještine informacijske pismenosti u smislenom kontekstu. Uz to usvajaju sadržaje iz kurikula, uče kako se uči, razvijaju različite vrste pismenosti i socijalne vještine.
Vođeno istraživačko učenje provodi se u osam faza od kojih svaka ima svoj cilj:
Otvaranje – privući pažnju učenika, potaknuti na razmišljanje, povezati temu s učeničkim svijetom
Uranjanje – aktivirati predznanje da bi se došlo do zanimljivih ideja za istraživanje
Istraživanje – pregledavanje različitih izvora znanja
Odabir– artikulirati pitanje koje će se proučavati (odluka u kom smjeru će se dalje istraživati)
Prikupljanje – prikupljanje informacija- duboko i široko
Kreiranje završnog rada
Dijeljenje – pokazati drugima što smo naučili
Evaluacija – procjena postignuća- razmišljamo o sadržaju i o procesu
Svaka faza se sastoji od jedne ili više sesija, a svaka sesija od tri dijela: početak- radni dio- refleksija
Vođeno istraživačko učenje je način razmišljanja, učenja i poučavanja koji mijenja kulturu škole u suradničku istraživačku zajednicu.

Radionica Istraživačko učenje: Glavno jelo, ne desert za XXIX. Proljetnu školu školskih knjižničara


Usvajanje informacijske pismenosti kroz vodjeno istrazivacko ucenje

Međužupanijski stručni skup školskih knjižničara osnovnih škola:
Kurikularna reforma i školske knjižnice
Krapina, 7.7. 2015.

Prezentacija

Linking librarians, inquiry learning, and information literacy

Keith Curry Lance and Leslie K. Maniotes
March 26, 2020


Ciklusi vođenog istraživačkog učenja

Tablica za planiranje ciklusa vođenog istraživačkog učenja

Plan nastavnog sata


Voda i život (Biologija, 7. razred šk. god. 2019./2020.)

Digitalna knjižnica

Učenici ocjenjuju izlaganja


Vođeno istraživačko učenje: Izlet u Ogulin – zadaci za grupni rad


Vođeno istraživačko učenje: Naše zdravlje – priprema za nastavu, Priroda i društvo, 2. razred


Vođeno istraživačko učenje: Kulturno- povijesne znamenitosti Hrvatske, Priroda i društvo, 4. razred


ŽIVOTNA ZAJEDNICA MORA (šk. god. 2018./2019.)


KONTINENTALNE LISTOPADNE ŠUME (šk. god. 2016./2017.)

Rujan 2016. /6. a razred / voditeljice: V. Čop Novaković i G. Šutej

Ako želite komentirati ili dodavati svoje radove prijavite se na https://www.tes.com/lessons/register

Lozinku potražite kod knjižničarke.

Zanimljive fotografije, mrežna mjesta možete zabilježiti na Padletu

PRILAGOĐENA GOOGLE TRAŽILICA

Pamtilica Biljke i gljive u prizemnom sloju

Kahoot Kontinentalna listopadna šuma

Ponovite pojmove iz prethodnih lekcija igrajući “vješala” i rješavajući križaljku

Živa bića, njihova staništa i životni uvjeti (Vješala)

Organizacija živog svijeta u prirodi  (Križaljka)


KONTINENTALNE LISTOPADNE ŠUME

Listopad 2015. /6. b razred/ voditeljice: H. Helkert Furač i G. Šutej



Materijali: Energija, vođeno istraživačko učenje, 6. b razred, Voditeljice: Helena Helkert Furač i knjižničarka

Zaštićena priroda Hrvatske, 6. b razred, Voditeljice: Helena Helkert Furač i knjižničarka

Sadako, ciklus vođenog istraživačkog učenja predstavljen na knjižničarskom skupu u Zadru

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s