Novosti

NOĆ KNJIGE

Drage učenice i učenici!

Danas obilježavamo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Jučer je bio Dan hrvatske knjige. Pošto se ne možemo družiti u knjižnici, pripremila sam za vas jednu igru vezanu uz knjige i čitanje. Igra se zove Tajni recept: Igra potrage – Noć knjige 2021. https://forms.gle/8UDcdSokkH7CnVQF6 U njoj ima zagonetki, mozgalica i par pitanja iz književnosti. Kad dođete do kraja čeka vas nagrada. Nadam se da će vam se igra svidjeti!

Međunarodni dan dječje knjige

Dok čitamo, umovima nam rastu krila.

Dok pišemo, prsti nam pjevaju.

Margarita Engle

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se od 1967. godine 2. travnja, na obljetnicu rođenja Hansa Christiana Andersena, u organizaciji Međunarodnoga vijeća za knjige za mlade (International Board on Books for Young People – IBBY), Ovdje možete pročitati ovogodišnju poruku djeci svijeta:

Hvala učenicima koji su ispunili anketu o čitanju za školski list Breza. Prikaz rezultata možete pročitati ovdje.

Upitnik o čitanju još uvijek možete ispuniti ako želite!

2021. – ‘Godina čitanja’ u Hrvatskoj


Vlada Republike Hrvatske podržala je prijedlog Ministarstva kulture i medija da se 2021. proglasi Godinom čitanja.

Proglašenjem godine čitanja realizirana je mjera iz Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja, usvojena 2017. godine, kako bi se pridonijelo razvoju kulture čitanja i omogućilo što većem dijelu društva čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.

U obrazloženju odluke naglašava se važnost čitanja jer, među ostalim, ‘identifikacijski modeli koji se javljaju u književnosti nude mogućnosti za uspješnije razumijevanje međuljudske komunikacije, bolje rješavanje konflikata ili potpunije shvaćanje onoga što nam u životu pomaže ili što nam prijeti’.

Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju, a puno je i različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, a jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice, ističe se u obrazloženju.

Tijekom Godine čitanja osmislit će se i provoditi nove aktivnosti (dodijeliti nagrada za najbolju knjižaru, objaviti natječaj za najbolju video najavu knjige za učenike osnovnih i srednjih škola, proglasit će se „ambasadori čitanja“, organizirati međunarodna konferencija o čitanju, dodijeliti nagrada mladih za književnost, organizirati „mala noćna čitanja“ i dr.) koje će doprinijeti afirmaciji čitanja. Aktivnosti koje Ministarstvo kulture i medija i drugi dionici u kulturi redovno provode u cilju promocije knjige i čitanja, tijekom Godine čitanja dobit će dodatnu vidljivost.


Pročitajte što o našim radionicama programiranja piše portal Radio mrežnica

Učite i poigrajte se robotima u školskoj knjžnici

Od početka prosinca ove godine do kraja siječnja 2021. imat ćemo u školskoj knjižnici u posudbi makerspace‐kutije knjižnice Goethe‐Instituta Kroatien.

Setovi sadrže malene robote koji se, osim u nastavi informatike,  mogu iskoristiti za radionice u bilo kojem predmetnom području. Želite li se okušati u zajedničkom osmišljavanju radionica i/ili poigrati s robotićima javite se u školsku knjižnicu radi dogovora termina i ostalih detalja.

Ovo su setovi koje ćemo imati na raspolaganju:

Blue bot

Blue-Bot je maleni robot u obliku pčele koji se može programirati tipkama na leđima robota ili bluetoothom pomoću aplikacije instalirane na tabletu. Može se kretati i proizvoditi zvukove, a standardni zvukovi Blue-Bota mogu se zamijeniti vlastitim snimljenim zvukovima. Makerspace-set osim robota sadrži 4 mape i kartice sa strelicama te potrebne baterije i punjač.

Dash

Dash je inteligentni robot opremljen senzorima koji reagira na okolinu i glas, pjeva i pleše. Može programirati korištenjem različitih aplikacija. Makerspace-set sadrži robote Dash i Do, potrebne kablove i različite dodatke (ksilofon, zečje uši, zečji rep, različiti plastični dijelovi).

 Sphero Bolt

Sphero Bolt je lopta koja se na zapovijed kotrlja, skače, mijenja smjer i k tome je vodootporna. Može se programirati pomoću različitih Sphero-aplikacija ili koristiti kao joystick. Makerspace-set sadrži Sphero Bolt, kućište i punjač.

Ozobot

Ozobot slijedi nacrtane linije, svojim optičkim senzorima prepoznaje boje i određene uzorke i treperi za potvrdu šarenim LED-svjetlima. Naredbe se mogu crtati na papiru, foliji ili čak na digitalnom zaslonu. Makerspace-set sadrži 2 Ozobot Bit 2.0 robota, set naljepnica i markera te punjač.

Lego® Education WeDo 2.0

Softver WeDo 2.0 prilagođen je djeci i ona pomoću njega mogu oživjeti vlastite modele, a zahvaljujući jednostavnom, intuitivno upravljanom programskom okruženju s funkcijom povlačenja i spuštanja, djeca ga brzo i lako razumiju. U softver je integrirano 17 gotovih projekata s detaljnim uputama, zadacima i uzorcima. Makerspace-set sadrži LEGO® elemente, motor i upravljački element Smarthub, punjive baterije i punjač.


Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2020.

 ISTRAŽIVAČI PLANETA Z.

Ove godine Nacionalni kviz za poticanje čitanja prilagođen je novonastaloj situaciji:
 umjesto čitanja knjiga, treba istražiti online izvore informacija.

 Pročitaj zanimljivosti, zabavi se i doznaj nešto novo o čudesnom planetu Z.

 Pažljivo prouči upute za rješavanje kviza.

Superčitači

Učenici 2. a i 3. a razreda PŠ Bosiljevo s učiteljicom Ivanom Fudurić uključili su se u eTwinning projekt  Superčitači 2.

Projekt je namijenjen učenicima od 2. do 4. razreda osnovne škole. Započeo je u rujnu 2020., a aktivnosti će se odvijati do lipnja 2021. godine.

Ciljevi ovog projekta su razvijati kulturu čitanja, omogućiti učenicima pristup vrijednim djelima hrvatske i svjetske dječje književnosti, usavršavati tehniku čitanja, bogatiti rječnik i učiti kako učiti.
Kroz različite aktivnosti čitanja, slušanja, analiziranja i praćenja napretka potaknut ćemo učenike da čitaju više, da čitaju s razumijevanjem i da zavole čitanje.  U provedbi aktivnosti pomoći će im školska knjižničarka.

Posadi priču

Natječaj za osnovnoškolce

Povodom manifestacije Noć knjige 2020. Organizacijski odbor Noći knjige u suradnji s Hrvatskom udrugom školskih knjižničara objavljuje nagradni natječaj Posadi priču! 2. travnja na Međunarodni dan dječje knjige. Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.

Ovo su radovi naših učenika. Uživajte u čitanju!

Međunarodni dan dječje knjige 2020.

PORUKA DJECI SVIJETA:

Glad za riječima

Tamo gdje živim, grmovi postaju zeleni krajem travnja ili početkom svibnja, a onda ih naseljavaju čahure leptira. Prvo izgledaju kao štapići za uho ili lizalice, proždiru list za listom dok grmovi ne budu ogoljeni. Kad se razviju, leptiri lete. Međutim, grmlje nije uništeno. Kad dođe ljeto, ono se svaki put iznova zeleni.

To je kao slika pisca, slika pjesnika.

Pojede ih se, prokrvare svojim pričama i poezijom, a kad završe, odlete, povuku se u knjige i pronađu svoju publiku. Uvijek iznova.

A što se događa s pjesmama i pričama?

Znam dječaka koji je morao na operaciju oka.

Dva tjedna nakon operacije smio je ležati samo na desnoj strani i nakon toga mjesec dana nije smio ništa čitati. Kad je napokon uzeo knjigu nakon mjesec i pol, osjećao se kao da žlicom vadi riječi iz zdjelice. Kao da ih jede. Zapravo ih je i jeo.

A znam i djevojku koja je postala učiteljica.

Rekla mi je: „Djeca kojoj nisu čitali njihovi roditelji, siromašna su.“

Riječi u poeziji i u pričama su hrana. Nije to hrana za tijelo, nije hrana koja vam može napuniti želudac. Ali je hrana za duh i hrana za dušu.

Kad je netko gladan ili žedan, želudac mu se steže i usta postaju suha. On traži nešto za jelo, komad kruha, zdjelu riže ili kukuruza, ribu ili bananu. Gladniji je što više raste, uži postaje njegov fokus, postaje slijep za sve osim za hranu koja bi ga mogla zasititi.

Glad za riječima očituje se drukčije: kao potištenost, nesvjestica, oholost. Ljudi koji pate od ove vrste gladi ne shvaćaju da im duše drhte od hladnoće, da prolaze pored samog sebe, a da to ni ne primijete. Dio njihovog svijeta bježi od njih, a da toga nisu svjesni.

Ova se glad može utažiti pjesmama i pričama.

Ali, ima li nade da oni koji se nikada nisu predali riječim ikad mogu zadovoljiti ovu glad?

Ima.

Dječak čita, gotovo svaki dan.

Djevojčica je odrasla i sada kao učiteljica čita svojim učenicima priče. Svakog petka. Svaki tjedan. Zaboravi li, djeca će je sigurno podsjetiti.

A što je s piscem i pjesnikom?

Kad dođe ljeto, oni će ponovno pozelenjeti.

I opet će ih pojesti njihove priče i pjesme koje će tada odletjeti u svim smjerovima.

Opet i opet.

Autor teksta: Peter Svetina
Ilustrator postera: Damijan Stepančič
Prijevod poruke: Snježana Berak i Davorka Semenić Premec

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s